Rosablogger eller ei?

Det er så mye hets rundt rosabloggere og jeg har tenkt på en liten sak angående det ganske lenge.

Folk har forskjellige interesser og egentlig bør man bli respektert for det. Jeg har møtt lite respekt for mine kostholdsvalg og det var fordi det ble en daglig kamp å være vegetarianer at jeg gav opp for jeg har andre kamper som krever for mye styrke.

Men… Hvorfor er det så galt å være rosablogger egentlig? Noen interesserer seg for sminke og mote og det må de da få lov til. Selv om det er det de blogger om, betyr ikke det at det er alt de er interessert i. Det finnes mange rosabloggere som er ganske så oppegående i toppetasjen men fordi de blogger om mote så har man bestemt seg for at dette er tanketomme bimboer. Det blir som å si at alle som er blonde er dumme.

«Alle som har en rosablogg er dumme»

Er det rettferdig?

Jeg leser kanskje et par såkalte rosablogger, ikke fordi mote interesserer meg, men fordi personene som skriver disse er interessante mennesker som reflekterer mye over deres eget liv. Jeg holder meg unna de fleste rosablogger fordi de ofte er ganske overfladiske og tanketomme, men jeg går ikke rundt og irriterer meg over disse bloggene.

Hvor mange ganger har jeg ikke sett i kommentarfeltene til dagbladet.no, vg.no eller nettavisen.no, når de skriver om en eller annen rosablogger, folk som irriterer seg grenseløst over disse bloggene og synes det er bortkastet tid.

Joda… Det finnes en del viktigere ting å skrive om for en avis enn hvem som er siste skrik innen blogging, men ærlig talt. Er disse klagerne noe bedre? De blir jo som disse anonyme som det flommer over av spesielt på blogg.no som bare har negative ting å si.

Hvis dere ikke liker rosablogger, så la vær å gå innom de. Stikk innom blogger som har noe som interesserer dere. Om man synes aviser bruker for mye tid og plass på tull og tøys og synes det er bortkastet at de skal skrive så mye om toppbloggere, hvorfor leser folk disse artiklene da? Kanskje fordi de egentlig er interesserte men vil ikke inrømme det og så blir de sinte på seg selv og lar frustrasjonen gå utover andre, på nett til og med. Hehehe… Jaja… Jeg fruster mye på bloggen min jeg også men jeg kaster ikke bort tiden på å kritisere personer eller personers blogger. Jeg har bedre ting å skrive om.

Hva definerer en rosablogg egentlig? At den handler om sminke og mote?

Jeg blogger mye om sminke og neglelakk fordi jeg blogger om interessene mine og dette er en av mine interesser. Men jeg blogger ikke om mote eller hva som er siste mote innenfor sminke og neglelakk. Det handler om hva jeg liker, ikke hva andre sier jeg skal like. Er det det som skiller meg fra en typisk rosablogger?

Jeg skriver jo ikke bare om det, jeg skriver om alt som opptar meg pluss at jeg bruker bloggen som en ventil for frustrasjon.

Men… Siden jeg skriver om sminke, er ikke jeg da -teknisk sett- en rosablogger? Er det så galt da?

Nei… La de stakkar rosabloggerne være i fred. Slutt å kaste bort tid på å irritere seg over noe man ikke kan gjøre noe med uansett og bruk den heller på å lese blogger med innhold som interesserer en.

Det blir som å klage på været. Kulda og snøen den kommer uansett hvor mye man klager…

Om ardaiel

Dette er min hobby/matblog.
Dette innlegget ble publisert i Interests, Makeup, Me, Weather og merket med . Bokmerk permalenken.

2 svar til Rosablogger eller ei?

  1. Tonje sier:

    Helt enig med deg. Og nå er jo min blogg ganske rosa… Errrhh. Men jeg skriver om stikk motsatte ting enn mote og sminke. hihi.

    Men ja. blogger er dagbøker til folk, og det synes jeg ikke andre har noen som helst rett til å kritisere.

  2. ardaiel sier:

    Nettopp 🙂

Legg igjen en kommentar